Restart chlapa

Ráno snídaně, vejce od farmáře, slanina z prémiového řeznictví, bio fair trade káva z exotických zemí a čerstvě vymačkaný pomerančový džus. Nebo snad lívance a javorový sirup? Servírováno na talíři z nádherného, nedávno koupeného kompletu. V pokoji je 22 °C a akorátní vlhkost. Sprcha byla dokonalá, pára z horké vody zamlžila zrcadlo, které bylo potřeba otřít, aby se mohl sledovat při čištění zůbů svým bambusovým kartáčkem a pastou bez fluoru. Partnerka si v té koupelně teď prozpěvuje líbivou melodii.
Všechno je dokonalé a pohodlné a přesto, nebo možná právě proto, cítí prázdnotu. Pohybuje se v mlze a nemá momentálně žádný životní drive. Dotkne se ho každá kritika, nebo sebemenší poznámka jeho směrem. Nevzpomíná si, kdy měl naposledy chuť zmocnit se své partnerky a všechny rybičky v akvárku ho serou svým tupým pohledem. Je rozladěný.
Předsevzal si, že bude chodit pravidelně cvičit, omezí jízdu autem ve prospěch chůze a pokulhává v plnění i dalších méně či více důležitých bodech na jeho ToDo listu. Je zacyklený v pokusech a nezdarech.

Potřeboval by nakopnout, získat nový náboj, restartovat se

V dnešním světě všeho po ruce a možnosti navolit si cokoliv dle přání od dávky karamelového sirupu do lattéčka po teplotu v místnosti až po přednastavený setup v autě začíná mnoho chlapů slečinkovatět, aniž by si to uvědomili, aniž by věděli proč se vlastně cítí mizerně. Kolem lítají  nicneříkající kulisy a celková nespokojenost a letargie vrhá všechno do šedi.

Pokud máte (a teď mluvím hlavně k mužům) někdy podobné pocity, nebo upadáte do role oběti, kdy za všechno může zlej svět a George Soros, tak neváhejte ani chvilku a zmáčkněte tlačítko RESTART. V tomhle se totiž nedá vydržet věčně, to byste se zbláznili vy, nebo vaše holka.

Restart chlapa

Pokud je to tvůj případ, nic si z toho nedělej. Stát se to může každému bez rozdílu postavení, majetku, životního stavu, nebo věku. Prostě se to děje. Taková je doba.

Čas od času mám také slabší chvilky a protože mi to lezlo neskutečně na nervy, připravil jsem si recept na restart. Na znovunabytí dravosti a chuti do života. Pokaždé, když cítím, že na mě jde únava z pohodlí, nastavím okamžitě cílené nepohodlí. To je totiž způsob, jak upevním disciplínu a schopnost vést a ovlivňovat mé fungování.

Cílené nepohodlí může znamenat zbavit se dočasně čehokoliv, co mi zjednodušuje, nebo zpříjemňuje život. Může se stát, že z dočasného omezení vzejde dlouhodobé, nebo úplné. Něčeho si během a po restartu začnu vážit víc a něco zhodnotím jako zbytečné a opětovně do svého života nezařadím.

Restart v bodech

Pokládej za minimální nutnou dobu na tvůj restart a znovunabytí vůdčí role jeden týden. Sedm dní nepohodlí. Sedm dní očisty. Sedm dní oproštění se zbytečností, bez nichž se neobejdou pouze slabí a pohodlní.

Vstávej brzy a sprchuj se studenou vodou.

Vstaň každý den o 30 minut dřív a z postele zamiř do ledové sprchy. Minutu stůj pod proudem tekutého mrazu a užívej si, že ustojíš cokoliv si zamaneš.

Hýbej se místo kontroly facebooku

Po sprše dej maximum dřepů, nebo maximum kliků, kterého jsi schopen na jeden zátah. Zahřeješ se po sprše a posílíš.

Jez jídlo

Vykašli se na všechny “smoothíčka” a kávičky, lívance, palačinky, buchty od mámy a cokoliv dalšího, co ti akorát žere zuby a způsobuje, že jsi náladovej jak ženská. Man boobs ani nezmiňuju. Ber stravu jako palivo a přestaň se jídlem odměňovat, nejsi čokl. Snídej vejce, slaninu a kus něčeho zelenýho. Zapij to sklenicí studené vody a jdi do práce.

Přestaň si nahřívat zadek v kožené sedačce

Do práce jdi pěšky, nebo použij MHD. Všechno pohodlí stranou, pamatuješ?

Buď offline

Pokud to tvé povolání jen trochu dovoluje, nech telefon doma. Pokud ne, vypni zvuk a vibrace a zkontroluj ho po obědě. Vyřiď vše důležité a zas ten krám umlč, dokud se nerozhodneš zkontrolovat jej před večeří ještě jednou.

Nerozptyluj se

Žádná mp3, knížka, nebo poslední vydání First Class. Neodváděj svou pozornost a sleduj dění kolem sebe. Vnímej, buď teď a tady. Nepřemýšlej nad blbostma.

Buď efektivní a zaměř se na podstatné

V práci sepiš tři úkoly, které odkládáš už týdny a seřaď je podle potřebného času k jejich vyřízení. Ten, co zabere času nejméně bude první a tak dál. Vrhni se na to a do oběda splň všechny tři body.

Nefetuj cukr a stimulanty

Svačina nebude, zapomeň. Kafe a dortík přenech Alžbětě z oddělení pro domestikované. Užij si ten čas navíc a uzavři svůj třídílný ToDo list na dnešní dopoledne.

Nenech se ovlivnit nabídkou, nebo stádem

K obědu vybírej hlavou, ne žaludkem. Dej si steak a zeleninu. Příloha? No to je ta zelenina. Pokud sis teda mezi snídaní a obědem nestihl odskočit na půlmaraton, nebo neodtahal tunu železa. Bez amerických brambor to přežiješ v celé své kráse, neboj. Nefoť to jídlo, #uchyle.

Pročisti hlavu, buď venku

Odpoledne dodělej co je potřeba v práci a naplánuj další dny. Potom jdi domů a udělej si pořádek na stole, nakrm ty tupě zírající rybičky, nebo dojdi se psem. Tak nebo tak, věnuj 60 minut procházce, nejlépe v přírodě – parku, nebo podle možností. Na počítač a televizi ani nemysli.

Zapracuj na slabinách

Doma se pak protáhni. Z neustálého sezení jsi tuhej a neohrabanej.

Starej se

Pokud jsi doma dřív, než partnerka, připrav oběma večeři. Třeba salát s červenou řepou a kozím sýrem. Uvař k tomu bylinkový čaj. Lahvinka červeného se odsouvá na příští týden.
Rozsviť svíčky, trocha romantiky není na škodu a ona nemusí vědět, že to děláš proto, aby ses vyhnul umělýmu světlu před spaním.

Nedopřávej si

Sex nebude kámo, nauč se ten přetlak vypouštět i jinak. Dnes večer medituj. Připrav si prostředí, kde nebudeš rušen a snaž se uklidnit. Soustřeď se na dech. Dýchej nenásilně nosem a prodlužuj mírně výdech. Věnuj tomu alespoň 20 minut.

Postarej se o to hlavní, co dává sílu

Spát jdi před desátou, krátce po meditaci. V ložnici měj úplnou tmu a žádné diody, světélka, mobily, a podobně. Pořádně vyvětrej a ochlaď místnost.

Věnuj se jen sobě v tomu podstatnému a nejnutnějšímu

Celý týden funguj pouze s nejnutnějšími pomůckami. Žádná televize, časopisy, hudba, teplá voda, žádné rozptylování, čumění do mobilu v každé kratochvíli. Choď pěšky a vnímej sebe a ostatní. Žádná káva, sladké a další zbytečnosti. Pij vodu, jez jídlo. Nehraj hry, nechoď s klukama na pivo, ani na tenis. Soustřeď se na sebe a své poslání. Nenech se ničím rozptýlit. Ve volných chvílích medituj. Jestli jsi gym freak, vynech na týden i posilovnu. Řeklo se žádné kratochvíle a rozptylování!

Omez se prostě jen na to nejnutnější a nauč se fungovat v nepohodlí. Kdo sakra potřebuje k naplnění svého poslání flat white a aplikaci v mobilu? Ty určitě ne!

Po týdnu, až to uznáš za vhodné, opět najeď na svůj standartní režim a dopřej si pohodlí. Proč také ne, nejsme ve středověku. Pamatuj si ale, že je to jen nedůležitý bonus a nepotřebuješ to. Až zas pocítíš, že na tebe jdou mrákoty ze špatně našlehané pěny cappuccina, restart opakuj.

2018-03-22T22:38:03+00:00